Kontrolní hlášení – dopis odběratelům (aby měli stejné č.FA s VS)

Protože se množí případy kdy za dodavatele nastavují účetní řady dokladů “ajťáci”, kterým je to jedno a nic o KH nevědí, posílám do firem takovýto email-dopis:

Vážený pane řediteli,

chtěl bych Vás požádat o změnu FV90004316, ale vlastně se jedná o systémovou záležitost s kterou budete mít starost u všech zákazníků.

Od 1.1.2016 je povinnost uvádět v kontrolním hlášení DPH “evidenční číslo dokladu”.

Vaše číslo daňového dokladu je jiné než variabilní symbol. Tím zákazníkům přiděláváte práci při zaúčtování dokladů (uvádění evidenčního čísla dokladu v kontrolním hlášení) a velice riskujete, že každý tam napíše něco jiného a obě strany dostanou kvůli tomuto jednomu dokladu speciální výzvu od FU k vyjasnění. S těmito výzvami se bude muset někdo od Vás zabývat a odpovídat na ně.

V čísle dokladu se totiž ocitlo Vaše vnitřní označení číselné řady dokladů VF-FV, které je pro zákazníka naprosto zbytečné, ale podle nových pravidel jej musíme přesně opisovat (alfanumericky).

Většina účetních SW je nastavena tak, že evidenční číslo dokladu je rovno VS (přebírá se automaticky).

Kupodivu mne překvapilo, že i Telecom (dnes O2) sladil svoje faktury, tak že číslo dokladu = variabilní symbol. Nebo máme případy, že dodavatelé na faktury píší, že ať mají číslo dokladu jakékoliv, tak máme jako evidenční číslo dokladu pro kontrolní hlášení používat variabilní symbol.

Sice nám zákonodárci trochu přidali práce, ale NIKDE NENÍ ZAKÁZÁNO následující:
a) číslo dokladu může být jiné než evidenční číslo dokladu pro kontrolní hlášení  (text na FV bude: VS=id, neuvádějte naše označení)
b) číslo dokladu může být == VS (VS je podmnožinou evidenčních čísel a tak mohou být obě označení stejná)
c) na dokladu mohou být uvedena 3 čísla (Vaše číslo dokladu a VS, který je shodný s id Dokladu)
d) na tiskové sestavě faktury, kterou dostaneme my vůbec nemusí být Vaše vnitřní číselné označení dokladu (nám tam můžete uvést VS a id Dokladu, a to tak že jsou shodná)

A z těchto možností plynou i řešení. Pokud to nemůžete přenastavit sami je potřeba kontaktovat tvůrce Vašeho účetního (fakturačního) SW.

Děkuji a přeji nám všem abychom po 25.2.2016 dostávali co nejméně “zbytečných” vyjasňovacích výzev od FU.

Související Příspěvky

Začněte psát hledaný výraz výše a stisknutím klávesy Enter vyhledejte. Stisknutím klávesy ESC zrušíte.